Resultat i examensarbetet

Wow – hur coolt är inte det här?

Jag och Erika beskriver “kortfattat” vårt resultat i examensarbetet och vi gör det med stor spänning. Varför jag skriver kortfattat är för att det ligger ett gediget forskningsarbete bakom resultatdelen. Vi har bland annat filmat (många) videosnuttar från våra didaktiska aktiviteter med vår testgrupp, vi har sedan transkriberat videosnuttarna och delat upp i en trespaltstabell och sorterat utifrån teoretiska perspektiv om vad som kan fylla luckor i vårt examensarbete. Vi har utvärderat strävansmålen med de didaktiska aktiviteterna enligt en fyrfältstabell.
Fortsatt har vi sammanfattat alla våra intervjuer och bestämt vilka svar från våra informanter som ska sammanfatta vår studies syfte och slutligen kopplat ihop resultaten med teorier och vår studies frågeställningar.  Att skriva detta arbete är minst sagt det tuffaste på hela utbildningen men också det roligaste. Att tillhöra framtidens lärare rullar lustfyllt på tungan.

Just nu skickar vi iväg vårt arbete för bedömning hos handledaren, vi hoppas att det blir en trevlig och intressant läsning. Sen kan det väl inte vara så  mycket kvar? (om vi inte får tillbaka hela arbetet där det står att vi ska göra om och göra annat?!)

Vad tänker du om detta strävansmål ut förskolans läroplan?
multimedia och informationsteknik kan användas i såväl skapande processer som i tillämpning.

Om du har några tips, tankar eller idéer angående examensarbete så hör gärna av dig!

Nu ska jag njuta av första advent- hoppas att du gör det med!

 

 

Det här inlägget har 0 kommentarer

Kommentera